Onderzoeksverslagen AOS PO NN

Op deze pagina vind je alle onderzoeksverslagen van praktijkgericht onderzoek uitgevoerd op de AOS scholen. Klik op een jaartal om ze van dat jaar te bekijken of gebruik de zoekbalk hieronder om een specifiek onderzoek op te zoeken.

2017 – Effectieve feedback – Ingrid de Rijber – de Meander

2017 – Onderzoekende houding leerkrachten binnen de AOS basisscholen – Be Buring – de Brederoschool

2014 – Muziekonderwijs en concentratievermogen – Amber Grashuis – de Feniks

2013 – Concentratie van kinderen – Marrit Westra – Borgmanschool

2013 – Een uitdagende techniekhoek voor kleuters – B. Bongaards, T.Schierbeek, M. Venema – Brederoschool

2013 – Effectieve leertijd – Mindou van der Veen – de Borgmanschool

2013 – Filosoferen met kleuters – H. van der Pers, A. Leeuwerink – de Brederoschool

2013 – Fonemisch bewustzijn in de onderbouw – M. Kliphuis, A. Heller, L. Tiesinga – de Westerschool en de Noordkaap

2013 – Onderzoek niveauadvies PO – Cor van der Werf, Lisanne Ottele – de Borgmanschool

2013 – Tafels leren – Gea Hurenkamp, Evelyn Vianen – de Westerschool

2012 – Herfstkinderen – Ilona Koudijs – de Borgmanschool

2011 – Het Hoorns model, het ei van columbus voor de Beijumkorf – Paulien Veldman

2011 – Inzet ICT in de groepen op de Brederoschool – B. Buring – de Brederoschool

2011 – Leerkrachtcompetenties in de plusklas – Kirstin Frieswijk – de Beijumkorf

2010 – Automatiseren van rekenen in de middenbouw – Madelon Broer – de Beijumkorf

2010 – Het automatiseren van rekensommen – Martijn Dekkers – de Beijumkorf

2010 – Het Signaleren van hoogbegaafde leerlingen – Yvette Bos – Schuilingsoord

2010 – Meervoudige Intelligentie, de toepassing in de praktijk – Nivole Rijnvis – de Butte

2009 – Het effect van een zelfcorrectiemethode voor spelling – Frans van Bruggen – de Borgmanschool

2009 – Kan je de concentratie van onderbouwleerlingen vergroten – B. Bos, G. Vos, M. Smilde – Schuilingsoord

2009 – Schrijven, een complexe beweging – M. Vegter, M. Kolen, R. Koningstein – Schuilingsoord

2009 – Tutoren op OBS Schuilingsoord – G. Beuckens, B.J. Koops van ‘t Jagt – Schuilingsoord

2017 – Effectieve feedback – Ingrid de Rijber – de Meander

2017 – Onderzoekende houding leerkrachten binnen de AOS basisscholen – Be Buring – de Brederoschool

2014 – Muziekonderwijs en concentratievermogen – Amber Grashuis – de Feniks

2013 – Concentratie van kinderen – Marrit Westra – Borgmanschool

2013 – Een uitdagende techniekhoek voor kleuters – B. Bongaards, T.Schierbeek, M. Venema – Brederoschool

2013 – Effectieve leertijd – Mindou van der Veen – de Borgmanschool

2013 – Filosoferen met kleuters – H. van der Pers, A. Leeuwerink – de Brederoschool

2013 – Fonemisch bewustzijn in de onderbouw – M. Kliphuis, A. Heller, L. Tiesinga – de Westerschool en de Noordkaap

2013 – Onderzoek niveauadvies PO – Cor van der Werf, Lisanne Ottele – de Borgmanschool

2013 – Tafels leren – Gea Hurenkamp, Evelyn Vianen – de Westerschool

2012 – Herfstkinderen – Ilona Koudijs – de Borgmanschool

2011 – Het Hoorns model, het ei van columbus voor de Beijumkorf – Paulien Veldman

2011 – Inzet ICT in de groepen op de Brederoschool – B. Buring – de Brederoschool

2011 – Leerkrachtcompetenties in de plusklas – Kirstin Frieswijk – de Beijumkorf

2010 – Automatiseren van rekenen in de middenbouw – Madelon Broer – de Beijumkorf

2010 – Het automatiseren van rekensommen – Martijn Dekkers – de Beijumkorf

2010 – Het Signaleren van hoogbegaafde leerlingen – Yvette Bos – Schuilingsoord

2010 – Meervoudige Intelligentie, de toepassing in de praktijk – Nivole Rijnvis – de Butte

2009 – Het effect van een zelfcorrectiemethode voor spelling – Frans van Bruggen – de Borgmanschool

2009 – Kan je de concentratie van onderbouwleerlingen vergroten – B. Bos, G. Vos, M. Smilde – Schuilingsoord

2009 – Schrijven, een complexe beweging – M. Vegter, M. Kolen, R. Koningstein – Schuilingsoord

2009 – Tutoren op OBS Schuilingsoord – G. Beuckens, B.J. Koops van ‘t Jagt – Schuilingsoord